HTML

kréziszótár

...minden ami, ami-s, amis, ami-ban, amiban, az alkalmazott művészeti intézetet jelöli. az a hely, ahol tanulmányainkat igyekszünk bonyolítani.... nem szeretem a nagybetűket. bocsánat ez az én hisztim. ezért nem írom őket.... eka: estonian kunstiakadeemia, eaa: estonian academy of arts. ez a két neve, és rövidítése az éme: észt művészeti egyetemnek.... elk: rénszarvas.... jaamaturg: ukrán piac. ami egyébként orosz, csak mi vagyunk kihúzók. de ukránnal jobban hangzik. talán csak a megszokás miatt....crazy: angol szó, ejtsd: krézi. jelentése: őrült. nagyon hasonló a magyar kézi szóhoz. lehet, hogy az angolokkal is nyelvrokonságban állunk...

Címkék

 szombat éjjel 0049. ez már inkább vasárnap hajnal. de ez  most nem is olyan fontos. észtországba készülünk. hárman. egy lány és két fiú. egy lány és egy fiú nem tudom most hol vannak, de nem itt. én egyedül vagyok pillanatnyilag. az ég elég felhős, néha kacsintanak csak a csillagok, és egésznap esett, úgyhogy finom friss esős pázsitos kavics illat lopakodik be olykor a puha sötét szellővel az ablakomon. mindössze johnny (a laptopom: john lennon) búgása hallatszik, és az egyik öcsém horkolása a szomszéd szobából. egyszóval ideálisak a körülmények azt utazási feltételek kiderítéséhez. eddig három dolgot tudtam: hogy a repülőgép augusztus 28án turkuba indul budapestről.valójában ez némileg több, mint 3 információ, de akkor sem igazán elegendő. főleg úgy nem, hogy alig van 20 nap az indulásig, és még sosem repültem polgári repülőgéppel. gondolhatod, hogy elég izgatott kezdek lenni. eleddig nem nagyon foglalkoztatott a dolog, hiszen sok idő volt még, meg más gondokat is meg kellett oldani, de ezekre majd később térek ki. hanem, éles balkanyar után vissza a főútra. ahogy juci mondta (a lány a teamből) a wizz-air-nél foglalt jegyet. vagy laci (a másik fiú, nem én. ő juci barátja.)volt. a lényeg, hogy most felkerestem a cég honlapját (inkább nem linkelem be, mert elég bonyolult volt megtalálni, és szenvedj te is...) ahol is a hasznos információk menüpont alatt a poggyász-okra kattintva elég sok érdekes dolgot tudtam meg. kiderült például hogy a feladott poggyászok elég nagyok lehetnek, több mint egy köbméteresek, tömegük azonban nem haladhatja meg a 32 kg-ot. ez szerény véleményem szerint elég jó. én összesen nem akartam 32 kg cuccot vinni, aztán lehet, hogy az elképzelés túl óvatos, és simán összejön egy mosolygós 50 kiló, amit maximum kutyaszánnal tudnék megmozdítani.de ha nekem lenne 50 kila, mennyi lehet egy lánynak? mármint tudjuk hogy a lányoknak azért általában több mindenre van szükségük, vagy azt hiszik, hogy több minden kell nekik, mint amennyi valójában. (asszem most még így a legelején elijesztettem minden nőnemű olvasót Zongoristától Asztronautáig, de nem kell aggódni, ennél csak jobb lesz) szóval itt ez a bűvös 32 kg( amit  a honlapon kissé, köznyelvi tévedésen alapulva, egyszerűen csak súlynak neveznek, de akkor legyen nekik is igazuk) szal itt ez a bőséges 320 N (nyúton)(tudod, a súly mértékegysége. hátha valakinek nincs statika előadása andor úr vezényletével.) amit sokféleképpen kihasználhatok: beletehetem pl az AMIban kapott diplomakiadványokat, amik legalább fél tonnát nyomnak, de a kedves intézet igazgató úr, és timi olyan szívesen adták, hogy nem volt lelkem azt mondani, hogy: "Ááááá! erre biztos nem lesz szükség..." pedig nem. bár ekkor még nem gondoltam végig, hogy fűteni is kell valamivel, hiszen észtország pár lépéssel északabbra található, mint sopron, úgyhogy sejthetően kissé hosszabb, és parányival hidegebb lesz a tél. erről jut eszembe: kedden télikabátot kerestem szombathelyen. elég mókás volt: bementem egy ruházati boltba, mondtam a csajnak mi kell, erre kinevetett, én meg szakítottam. következőnek egy sportruházati és sportfelszerelés boltot szemeltem ki, ott azt mondta a polcokra pulóvereket pakoló lány, hogy: "Ááááá... majd egy hóóónap...!" gondoltam nekem az elég késő. bár megvásárolhatnám odakint is, hiszen mostanság még nem hiszem, hogy túlságosan alacsony lenne a hőmérséklet, azonban sosem tudhatom. de a sportboltból átmentem egy szabadidő, és túra áruházba, ahol az előbbihez hasonló választ kaptam a "Télikabát?" c kérdésre. kezdtem azt hinni, hogy ez a nap költöi kérdése lesz, és megválaszolatlan marad, ám ekkor egy belvárosi túraboltban érdeklődve találtam egész jókis kabátot, amire azonban nem bíztam volna az életem, így tovább álltam egy konkurens céghez. gondoltam, ha az egyikben van, akkor biztos a másikban is, és még milyen jó, hogy így gondoltam! itt aztán volt pár féle. bár a srác azt mondta, a java az el van pakolva, mert most nem épp a legkeresettebb árucikk... megnéztem, felpróbáltam, nagyon klassz! nagyjából kályhameleg. és mindent tud, amit elvárnék tőle. szóval eltettettem, mert 30%os engedménnyel 38 pénz az ára. és épp nem volt nálam ennyi. csávó azt mondta, oda teszi a pult fölé. aggódva azért megkérdeztem, hogy meg lesz-e még egy hét múlva? erre azt válaszolta, hogyha valaki bejön a boltba, és rábök, hogy neki ez a kabát kell, akkor odaadja neki, de semmilyen más esetben nem fog hozzá nyúlni, tekintve ,hogy augusztus eleje, és nyár közepe van. próbált vicces lenni, és az is volt. mondott még valami poént, de arra már nem emlékszem. ez a kabát is belefér 32kgba. nomeg én is beleférek 32 kgba, igaz két darabban. najó háromban, tegnap ugyanis ráállram egy nagyon szép mérlegre, ami 10től 100kg-ig mért, és 78at mutatott! öcsém, fogyni kell... ez nem tréfa... dagadt lettem. vagy okos, de az utóbbi kizárható. vagy pedig megvastagodott az arcomon a bőrzet. mostanában úgysem borotválkoztam. igaz nem is volt minek. bár azt hozzá kell tegyem, hogy néha azért lenyírom amolyan birkamódra az arcomról a legelőt. dzungelnek azért nem nevezném ,mert elég ritkás. szavannának azért nem, mert kissé barnás, és kevésbé szárazfűsárgás. sivatagnak azért nem, mert közel sem olyan sima. bár néha elég száraz, úgyhogy iszom is gyorsan egy kis friss, üde, klórfehér csapvizet. (23 másodperc szünet után) folyadééék! nna erről is van ám kitétel a poggyászban. a feladott poggyászban nem ajánlják a folyadék szállítását, és nem is vállalnak érte felelősséget, kézipoggyászban, viszont egyben legfeljebb 100ml űrtartalmú edényben szabad felvinni. namost az egy deciliter. hol találok egy deciliteres palackot?! talán vmi bébi eledel lehet ilyen, mást nem nagyon tudok így hirtelen kigondolni... ebből a decisből lehet több is, de be kell zacskózni, és a zacskót meg kell mutatni a kapunál. én jómagyarhoz híven szeretnék azért némi pálinkát vinni magammal, és egy aranyos kis két literecskére gondoltam, hogy azért tudjak kínálgatni is, ne csak nekünk legyen, és az azt jelentené, hogy 20 darab egy decis palackra kell szert tennem, amiket aztán bezacskózva lemeóz egy biztonsági ügyekért felelős kolléga, és jobb esetben kóstolóért felengedi. de ha én dolgoznék ott, akkor legalább két kis flaskát kérnék... viccelsz? ilyen jó pálinkából? már ha egyáltalán megengedi. ha nem, akkor tutira ott az orra előtt megiszom mind a két littyót. egy szerencsém van, hogy az indulás előtt 2 órával meg kell kezdeni a jegykezelést, így legrosszabb esetben is marad kb 105 percem két lityi pálinkát elszopogatni. az percenként körülbelül 2 cl-t jelentene. ettől szerintem nagyjából turkuig le sem kerülne az arcomról a papírzacskó...

azt hiszem ez kicsit most már több, mint három információnak tűnik, és így most elnapolom a további adatgyűjtést, hiszen aludni is kellene. 

Címkék: infók

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamiestonia.blog.hu/api/trackback/id/tr792206597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása