HTML

kréziszótár

...minden ami, ami-s, amis, ami-ban, amiban, az alkalmazott művészeti intézetet jelöli. az a hely, ahol tanulmányainkat igyekszünk bonyolítani.... nem szeretem a nagybetűket. bocsánat ez az én hisztim. ezért nem írom őket.... eka: estonian kunstiakadeemia, eaa: estonian academy of arts. ez a két neve, és rövidítése az éme: észt művészeti egyetemnek.... elk: rénszarvas.... jaamaturg: ukrán piac. ami egyébként orosz, csak mi vagyunk kihúzók. de ukránnal jobban hangzik. talán csak a megszokás miatt....crazy: angol szó, ejtsd: krézi. jelentése: őrült. nagyon hasonló a magyar kézi szóhoz. lehet, hogy az angolokkal is nyelvrokonságban állunk...

Címkék

eszembe jutott exupéry. nagyon régen olvastam a regényt. nem is nagyon emlékszem. alig dereng valami belőle. hala bele tudnék olvasni, biztosan eszembe jutna.

szeretném most látni az etnát. így éjszaka. biztosan gyönyörű.

ma elhagytam tallinnt.

jelenidőben írom a múltat. azonnal nem tehettem meg, de ez mégis egy tudósítás féle. kicsit egészében talán a kandírozott mandarin-zselészínű áramvonalra hasonlít. vagy a képzelt riport egy amerikai popfesztiválról-ra. talán ez volt a belső szándékom, ahogy próbáltam elmondani neked, de nem tudom pontosan. csak úgy jött.

ügyesen helyezkedtem a gép szárnya mögött sikerült helyet foglalnom, természetesen az ablak mellett. de ne rohanjunk előre, egy picikét visszatekerem a filmet, pár órával korábbra.

reggel korán felkeltem még sok teendőm volt: össze kellett pakolnom, némi takarítás, kijelentkezések, pár ajándék, elköszönések, tudod, hogy megy ez. aztán gyorsan bejártam, amit akartam, de persze nem teljesen, hiszen arra sosincs idő ilyenkor. rossz, hogy az ember mindig mindent utolsó utáni pillanatra halogat, hogy majd, majd, aztán meg a fele elmarad. a rimiben felszedtem vagy 10 kilót, aztán hazafelé 5öt le is adtam. sok kedves emberrel találkoztam, el akartam köszöni tőlük. nagyrészt sikerült, mostmár csak pakolni kellett. gyorsan gyorsan, kettő óra van, négykor nyit a check-in, ki kéne érni. összehalmoztam a holmikat, a táska elé, szép kis gyűjtemény. ezt mind bele kellene zsúfolni? hát pali, ez cinkes lesz… aztán itt vannak még az ajándék szeszek, a csokik, meg azok a kiegészítők, amiket nem szeretnék itthagyni. aztán mint utóbb kiderült néhány mégis ottmaradt, így juci volt olyan kedves és hazaküldte/hozta. ja és persze mindezt úgy kellett, hogy 20kg-on belül legyen. végülis a szobamérleg alapján valamivel több, mint 20, de lehet, hogy 21nél is több lett. oké. végre benn van minden. (vagyis nem minden, de ezt még nem tudom.) bepakoltam John Lennon-t is, és menetkészek voltunk. sietnem kellett, mert már négy óra elmúlt. közben pedig kinn megeredt a hó, és bitang módon süvített a szél. 1621kor indul a busz a kikötőből, de az ennyi cuccal rendes időben is 10 perc séta. nyomás, nyomás! elköszöntem jucitól, ő a suliba rohant, én meg hát ugye hazafelé. küzdöttem a széllel, de közben vigyorogtam. mindig vigyorgok a nagy szélben. olyan furcsa jó érzés fog el, mintha a lételemem lenne, mintha mindig arra várnék, hogy fújjon a szél. odaértem a megállóba. jön a busz, felszállok, és jelképesen elhasználom az utolsó tallinni tömegközlekedési vonaljegyemet. igazi szertartásként éltem volna meg, ha a járművezető nem tapos a gázba, és én nem gurulok a busz végéig mind a 30 kiló plusz súllyal. elég idiótának éreztem magam, hogy egy jegyet nem tudok két táskával lekezelni, pedig ez még Aet néninek is menne aki a piacról hat szatyorral száll fel a villamosra. végül aztán megkapja a pecsétet a tíz koronás papírdarab, és már legálisan utazom. a vihar olyan jótékony hatással volt a tallinni közlekedésre, hogy több mint húsz percig tartott a normális esetben tíz perces út. azt hittem le fogom késni a check-in-t.

végre megérkeztem a reptérre, és keresem a táblán hova kell mennem, de sehol se látszik a járat. most mi lesz? egy kissé leesett a vérnyomásom, ami egyébként sem szokta a plafont verni, és ott álltam a terminál 25 fokos melegében az atommeleg kabátomban, 30 kilóval megpakolva, vagyis 3,27 század másodperc alatt leizzadtam, mintha egy maratonon lennék túl. ez további gyengítő hatást gyakorolt a már említett mélyrepülésből zuhanásba váltó vérnyomásomra. na, ne essünk szét, keress egy széket! megvan. cucc le, puff. vissza a táblához, hátha elnéztem valamit. kinn hóvihar, belül törlik a járatokat. szuper. hogy megyek haza? nem kötöttem járatbiztosítást, ha törlik a járatot ugrott a zsé, és ha most kell megvenni holnapra a jegyet, az nem hatezer lesz. jaigen különben london felé megyek, mert képzeld arrafelé csak egy átszállás, és bármily hihetetlen, olcsóbb is. szal plusz 2000 km, az mínusz tizenötezer forint. jó, mi? látom, hogy most sincs sehol a gép. basszus, pedig már 1643, majdnem egy órája nyitott a check-in, de hoppá, check-in sincs! mi?! mi van gyerekek?! nézegtek, fel alá mászkálok, idegességemben a körmöm is lerágnám, de olyat nem teszek. ja és persze sorban törlik a járatokat… hajajj. johnny elő, csatlakozás a netre, nézem a vihar műholdképét. egyre csak jön. ez nem jó… akkor irány a reptér honlapja, meg a skype. hűha, szakértővel kell beszélnem… nem túl bíztató amit mond. skype bezár, reptér honlap kétségbeejtő. a gépem még mindig sehol. se check-in, se semmi. előveszem a jegyet, amit otthon kell kinyomtatni, és nézem az indulási időt, meg a check-in időt, és ember, ekkor látom, hogy két órával korábbra datáltam a dolgot… csak nyolc harminckor indul a gép, és hattól van check-in. jéééjjj. húdemegkönnyebbültem! na jólvan, vissza a táblához, megtaláltam a gépet, mostmár minden rendben. egy frászt! még mindig tombol a vihar, és egyre jobban. várok.

várok.

közben törölnek még két járatot.

várok.

még négyet.

jajajj…

még mindig várok.

egyszercsak megnyílik a check-in! hoppá! gyorsan, gyorsan! becsekkolok, aztán átmegyek a biztonsági ellenőrzésen, már benn vagyok az indulási oldalon. dejó egy lépéssel közelebb. azonban még mindig nem vagyok biztos abban, hogy fel fogunk szállni. várok, sétálok, olvasok, várok. aztán szól a hangos, hogy menjünk a kapuhoz. juhéé! még egy fokozat! aztán ott várok a sorban. várok. végre jön a személyzet, szöszmötölnek, már 2050van. tehát késünk. biztos nem kicsit. de úgy tűnik minden előjel ellenére, hogy hamarosan a gépen lehetünk, és talán fel is szállhatunk. aztán nyitják a kaput, és irány a gép! még meg kell küzdeni egy folyosóval, és még egy ellenőrzéssel a fedélzeten, aztán csak a helyválasztás okozza a legnagyobb dilemmát. és akkor most jön az a rész, hogy milyen ügyesen helyezkedtem a gép szárnya mögé, az ablak mellé.

majdnem egy órát ott ücsörögtünk, mire a kapitány hozzánk szólt, hogy hamarosan indulunk. juhééé ismét! szokásos bemutató a mentőmellényekről, a menekülés útvonalakról, és minden egyéb hasznos infó. vagy kevésbé hasznos. ha lesz valami balhé, úgyse tudja senki hogy mihez kapjon majd.

aztán hirtelen egy kisebb rántást érzek balról, majd egyet jobbról. elindultak a turbinák! közben egy derék figura a szárnyakat mosta gondolom fagyállós oldattal, hogy a fékszárnyak, meg a lapátok rendesen működhessenek. hozzáteszem kb 50-70kmperórás szellőcske, szakadó hó, és nagyjából mínusz hét fok jellemezte a külső környezetet. a kis kerek ablakból alaposan végignéztem a munkás rutinos mozdulatait, és vagy a szél hatására, vagy pedig kiszúrta, és megunta, hogy nézem, de tiszta erőből beterítette az ablakomat a habos lével. az meg egyből ráfagyott ugye, úgyhogy innentől nem sokat nézegettem…

aztán kitolnak minket, és elindulunk előre! hát nem hittem volna, hogy ez ma még bekövetkezik…

első alkalommal nem tudtam volna megmondani, hogy mikor volt az a pillanat, amikor elhagytuk a talajt, de most gondosan figyeltem, hogy mi zajlik. közben az ablakom váratlanul megtisztult. ahogy gyorsultunk a szárnyak úgy görbültek felfelé, és egyszer csak érezhetően megszüntettük a fizikai kontaktust az aszfalttal, mert a gép az előbb felsorolt környezeti tényezők, különösen a szél hatására egy kis billegést hajtott végre, természetesen a pilóták korrigálásának köszönhetően. érdekes volt, nem mondom. még nagyjából tíz percig repültünk viharban, felhőben, aztán kiértünk belőle, és londonig tiszta égen siklottunk hangtalanul. na ez nem igaz, de jól hangzik. olyan zajt csaptunk, hogy csodálkoztam, hogy odalent a fénypókhálókba ragadt apró emberkék biztonságban tudták szendergő gyermekeiket.

Címkék: exupery

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenamiestonia.blog.hu/api/trackback/id/tr162558656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása